Csomagolás tudatosan
A pandémia, mint sok minden mást, az online vásárlási szokásokat is megváltoztatta méghozzá nagyon gyorsan. Ezidő alatt még azok is próbálkoztak az online rendeléssel, akik előtte soha. Rákényszerültünk.
Sokaknak „alap” lett, hogy minden szinte másnap házhoz érkezik - szép és ízléses csomagolás.
Abba belegondoltunk, hogy ez mekkora terhet ró(hat) a környezetre, a Földünkre? A tény, hogy online többet vásárolunk nem féltetlen gond, illetve voltak helyzetek, mikor valóban ez volt az egyetlen megoldás és sokaknak óriási segítség. De sok cégnek, főleg a kisebb vállalkozásoknak feladta a leckét – így bennünket is elgondolkodtatott. Szeretnénk hűek maradni az értékeinkhez amiket a termékinkkel is képviselünk.
Ki ne szeretne átvenni és kézhez kapni egy csinos csomagot, amin még szinte érezni a nyomda illatát? Ez persze költői kérdés. Kár tagadni, hogy a design és a kinézet nagyon fontos eleme az összképnek, amit egy-egy vállalkozásról vagy márkáról alkotunk – álszent dolog lenni ezt letagadni. Nem is kell szerintem – sokkal inkább fontossági sorrendet kell felállítani.
A tudatosság, az évek múlásával a részemmé vált – persze gyakorolni kell nap, mint nap, de sokszor felülkerekedik szokásokon és attitüdökön, aminek nagyon örülök. A csomagolás is pont egy ilyen téma, amit megtanultam értékelni, pontosabban újraértékelni. A fenntartható vagy alacsonyhatásfokú életmód egyik legfontosabb alapja, hogy a már meglévő erőforrásokat és alapanyagokat használjuk fel újra és újra, ezzel meghosszabbítva az élettartamot és megakadályozni azt hogy újak kerüljenek legyártásra.
Mi 100%-ban tudunk ezzel azonosulni ezért is fontos számunkra, hogy a megrendeléseket úgy csomagoljuk, hogy azt a lehető legkevesebb energia és hulladék felhasználással tegyük. Amit a vásárló kézhez kap, nem csak egy termék hanem egy értékrend is, amit támogat. Hiába a papír megújuló erőforrás, ha 1 napnyi szolgálat után (jó esetben) a szelektív hulladékgyűjtőben végzi. Ennél van jobb megoldás is. A már meglévő dobozokat, kartonokat használjuk fel a megrendelések csomagolásához!
Mind ez nem utolsósorban, nem csak a környezetünknek, hanem a pénztárcánknak is jót tesz hiszen ezzel nemcsak az eladó hanem a vásárló is spórol. Emellett persze próbáljuk megtartani az arculatunkat és az esztétikát is.
K.